1 April-Skärtorsdag

April, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill.......Och vem fan blev sillen? Om inte jag!! Brukar vara alert och uppmärksam denna dag, men så slow minded som jag varit idag (även det farmvilles fel) var längesen jag var..
Igår var det ju dymmel Onsdagen, man sätter lappar på varandras ryggar i smyg. Men igår blev det inget sånt, trodde jag mitt dumma nöt! Imorse garvade Evelina och satte sig att glo på mig. Sen sa hon något om lappar, nyvaken som jag var fattade jag nada, tills jag såg min tröja som hängde bakom hennes rygg! Där satt det en fet lapp med texten:"Kiss my ass"!! Himla unge, hade tryckt fast den när hon sa godnatt igår kväll!
Och det var ju ingen söt och rar lapp, som de skrev när de var mindre. Nej en redig tonårslapp var det! Snacka om lurad, antagligen var det en fettvalk/ett ryggbröst just där hon satte den.=)
Pratade med hamsterdödaren Pia i telefon, hon hade ingen ånger....
Pia Nilsson-Sköld och hennes två bihang kom framåt kvällen, skratt och spånerier som vanligt. Jag gillar det skarpt! Olle blir så omhuldad och kramad. Extra roligt att påsklovet är i samband med Olles dop (10/4) så de kan vara med. (Pia o Emma bor i Dalarna annars)
Jonas hos Kaj igen! Denna gång hockey LHC-DIF, semifinal 1, resultat 1-3..
Ni kanske märker att Färjestad inte nämns längre....Inga kommentarer...
Lite mera Farmville konsekvenser: inte kissat på 18 timmar, namngivning av alla djuren på gården, klappande av alla djuren, två gånger dessutom! (klappande har ingen som helst relevans för spelet, varför jag gjorde det är bara sjukt), skitigt hår, eller rättare sagt skitigare hår än vanligt, barnen blir galna, maken blir galen, tom dagisfröken börjar reagera....En stor grej är att tvätthögarna växer och växer..=(
Är väl medveten om mitt beroende, så borde inte vara svårt att sluta....Djävul..vik hädan..
Idag målade jag naglarna påsk fina i neon rosa, Evelina skäms när jag har nagellack överhuvudtaget och inte blev det bättre med dagens färg. Fick iaf henne och Wilma att måla mönster på 5 naglar var. Ser ut som påskägg! =)
Wilma målade tånaglarna på mig, kan inte minnas att jag haft det någon gång tidigare. Ena foten målades svart, den andra röd. Hahaha
Sen dansades det "vårorkesterdansen"=)
Stökandet med rummen låg på is idag, men imorgon blir det hårdkörning!
Så höres.....


MUMINTROLLEN ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0