10 Mars

Mer sol och åter sol, det är så härligt! Jag tycker den lyser ännu starkare nu, sen den fantastiska gårdagen.
Idag har Saga studiedag, hon ska leka med Patricia lite senare. Hon var hos farmor några timmar på fm, hon älskar verkligen att vara med farmor. De har alltid så mysigt tillsammans. =)
Jonas städar pannrummet, efter att sotaren varit där och stökat till. Jag tvättar och tvättar... Det tar aldrig slut. Ibland ser jag en ände på alla högar, men då börjar det om...livets cirkel är sluten.
Det finns säkert många som vet hur det är att tappa hår i samband med amningen, för er som inte vet: Det är helt fruktansvärt, hårstrån överallt, man vågar knappt tvätta eller borsta de tunna, enstaka stån man har kvar på skallen, den lilla söta bebisen får hår runt fingrarna, i blöjan, i munnen, på nappen.... det är så vidrigt! =(
Tur att en annan är van vid "bad hair days" Hehe..
Sa till barnen att jag skulle raka av mig allt i sommar, det resulterade i att två av dem tjöt! "Vi får ju skämmas", "du kommer bli ful" (fulare) osv.
Något helt annat nu, vårat hus är så himla brandsäkerhetsutrustat: barndfilt, 5 brandsläckare, 6 brandvarnare. Nu fattas bara en repstege att hänga från ett fönster på övervåningen. Dessutom är våran granne brandman =)
Känns bra!
Nu ska jag till tvättstugan igen..höres.....längar tills tomten ser ut så här igen:


modell: våran tomt   fotograf: Evelyn

Kommentarer
Postat av: Evelyn*

HAHAHAH, "modell: våran tomt" x3

2010-03-13 @ 23:35:15
URL: http://anepicage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0